Halaman

Isnin, 28 Mac 2016

TERJEBAK DALAM DUNIA DROPSHIP

Entri 4

Teks: Siti Rabiatul Adawiyah bt Ismail

Assalamualaikum WBT

Alhamdulillah, Allah bagi idea untuk menulis lagi. Syukur sangat. Kali ni saya nak berkongsi pula mengenai pengalaman bisnes kecil-kecilan saya sekarang.

Saya pernah bercerita tentang kedai seluar palazzo saya tetapi saya tidak dapat meneruskan kerana masalah stok. Jadi, bagi mengisi masa yang ada, saya menjebakkan diri dalam dunia dropship. Saya merasakan inilah peluang untuk asah kembali bakat berniaga saya. Haha walaupun saya ni bukanlah berbakat sangat. Sekarang memang cukup mudah untuk mencari peluang berniaga kerana di luar sana, pelbagai produk yang boleh kita ceburi tau.

Okey, berbalik dengan dropship saya.Saya kan memang suka sangat dengan seluar palazzo, jadi saya telah daftar sebagai dropship palazzo muslimah SR. Alhamdulillah bulan pertama tu boleh lah lepas buat belanja sikit hehe. Tapi sebab saya rasa macam dah lama tak bagi hadiah pada ummi saya, komisen bulan pertama tu saya hadiahkan ummi saya sandal. Alhamdulillah, bersyukur sangat walaupun tak kerja dapat juga gembirakan hati ibu sekali sekala kan :-D

Selepas itu, saya rasa saya ingin pelbagaikan produk niaga saya. Jadi, saya daftar dropship untuk blouse dan dress. Cuma, permintaan blouse dan dress agak slow je. Mungkin terlampau banyak dan saya rasa saya belum cukup mampu untuk pelbagaikan produk lagi. Baik saya tumpu untuk satu produk saja iaitu palazzo ni.

Dan alhamdulillah, saya dan suami dalam proses untuk keluarkan sendiri seluar palazzo jenama kami sendiri dan ianya masih dalam pembaikian. Saya pun masih banyak lagi perlu saya pelajari dalam dunia perniagaan ini. InsyaAllah,semoga urusan kami dipermudahkan oleh Yang Maha Esa. Amin. Doakan kami ye :-)

Sekian dari saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan