Halaman

Selasa, 3 Mei 2016

BELAJAR MENJAHIT

Entri 6
Teks : Siti Rabiatul Adawiyah Binti Ismail

Assalamualaikum WBT

Ingat tak saya pernah bagitahu yang saya nak mengeluarkan sendiri seluar palazzo ? Haa sebab memandangkan sekarang ramai tukang jahit dah tak ambil tempahan banyak sebab fokus pada baju raya. Jadi kami hold dulu. Saya fokus dulu pada dropship seluar palazzo by SR.

Saya ni dah lama belajar menjahit sendiri. Tapi kan tak pandai-pandai :-D . Tulah sebab orang kena belajar kena ada guru. Kan kan. Tapi gak nak buat cam mana, anak-anak nak tinggal mana hehe. Memang boleh bawak tapi saya jenis tak boleh fokus kalau ada anak sebelah. Jadi, saya ambik keputusan belajar secara online.

Baru-baru ni saya masuk kelas online kelas memola. Boleh lah faham dah sikit-sikit. Cuma tak sempat lagi nak buat baju sendiri haha (sibuk sangatlah konon nye). Kan minat sangat dengan seluar palazzo, senang je rupanya nak buat ha (mentang-mentang dah faham kan :-) .

Saya ni banyak lagi lah kena belajar. Sebab salah satu cita-cita nak ambil tempahan menjahit bila dah pindah kat rumah sendiri nanti(nanti saya cerita pasal rumah baru kami ye). Biasalah kan,otak banyak sangat fikir jalan nak cari duit lebih. Dah terbiasa pegang duit sendiri, bila dah berenti kerja memang camtu lah. Lagi pun suami bagi galakan. Dia tahu isteri dia ni macam mana hahaha.

Oklah, dah dekat nak maghrib ni. Saya behenti dulu berceloteh untuk hari ini. Esok lusa insyaAllah kita sambung lagi. Banyak lagi nak bercerita ni haha ( maklumlah dah lama menyepi ). Lagi pulak nak disiplinkan diri nak tulis sehari satu entri. Terima kasih Cikgu Anys Idayu bagi semangat saya untuk menulis sebab biasalah semangat saya turun naik. Tulah nasib baik ada guru. Walaupun anak muridnya ni muncul macam tak nak muncul je, cikgu sentiasa bagi galakan dan kata-kata nasihat. Hehe. Ok lah, sekian ya untuk hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan